KIDEX – O EXPERIENTA DE … UITAT

 

Imi amintesc de o gluma care circula acum cativa ani buni. Se referea la compania aeriana nationala a Belgiei, al carei acronim era SABENA si la „calitatea” serviciilor prestate. Iar SABENA insemna….. Such A Bad Experience Never Again! Adica „o experienta pe care nu mai vrem sa o traim”. O experienta de uitat cat mai repede, am spune noi. SABENA a dat faliment acum vreo 10 ani. KIDEX exista. Inca. Sa vedem pentru cat timp….

Initial, am zis ca nu vrem sa comparam sub nici o forma KIDEX cu COMIC-CON. Evenimente diferite, public diferit, targeturi diferite. Bun, asta stiam inainte de a ne anunta participarea. Doar ca….inerent au venit comparatiile, in ciuda tematicilor diverse. La COMIC-CON ne-am intalnit prietenii, ne-am simtit cu adevarat in mijlocul evenimentului, ne-a bucurat, ne-am bucurat si ne-a placut. La KIDEX…am plecat cu sperante mari, ca pentru o adevarata sarbatoare a copiilor. Doar e 1 Iunie, nu? Si cu atat mai mare a fost surpriza – neplacuta, evident – cand am constat ca KIDEX si sarbatorirea zilei copilului a fost un pretext pentru un business (asta ca sa ne exprimam fin…) unde, alaturi de cateva jucarii si articole pentru copii, am gasit standuri la care se vindeau sutiene, tigai si alte produse de uz casnic, care, in ciuda imaginatiei noastre bogate, nu am putut sub nicio forma sa le relationam cu copiii si aniversarea zilei de 1 Iunie!

Ideea de a organiza in aceeasi perioada si locatie 3 evenimente diferite – o data cu KIDEX desfasurandu-se atat BookFest (fara discutie un eveniment cultural deosebit si de anvergura), cat si TIBCO – mi se pare cel putin nefericita. Spun nefericita ca sa nu ii spun lipsita de profesionalism, pentru ca, in acest fel, conceptul modern de targ tematic, fair sau Messe, s-a transformat prin „grija”organizatorilor care au redus standurile expozantilor de la KIDEX la dimensiuni comparabile cu cele ale unui chiosc de ziare, intr-un bazar de tip oriental adaptat la „gusturile” publicului larg de la noi. Nu vreau sa credeti cumva ca as dispretui publicul larg. Nu! Dar publicul larg isi creaza gusturile bazandu-se, pe langa necesitatile de ordin financiar la care este impins (lucru pe care din pacate il stim majoritatea dintre noi), pe formatori de opinie sau pe „experti” care nu o data se lasa dominati de diverse alte interese. Eu i-as spune direct: lacomie! Aceasta a fost si ramane cea mai simpla reteta de a transforma un targ expozitional si o sarbatoare – a copiilor, in cazul de fata! – in ceva mult mai aproape de un talcioc sau obor! Ce a urmat, se intelege de la sine….

Nu am patit-o doar noi la KIDEX. Daca ar fi fost asa, am fi inghitit in sec iar acest articol nu ar fi aparut vreodata. Dar in aceeasi situatie au fost si alti expozanti, la fel de dezamagiti, cu care am stat de vorba. In concluzie, a fost o teapa care mi-a lasat un gust teribil de amar, asta fara ca sa mai pomenesc de intamplarile triste si penibile intre unii parinti si copiii lor care s-au petrecut in fata standului www.101jucarii.ro si la care in mod inerent am fost martora….L

Ce e de facut? Strategic vorbind, vom incerca sa fim mai atenti si sa ne informam mai bine asupra unor aspecte care se „ascund” in spatele prezentarii evenimentelor in versiunea lor oficiala. De asemenea, vom analiza cu si mai multa grija manifestarile din „real life” la care www.101jucarii.ro si www.101figurine.ro vor participa, impreuna sau separat. Desigur, scopul nostru in aceste actiuni este acela de a ne promova, de a cunoaste si a ne cunoaste si de a fi multumiti cu totii, unii de altii. Cum am mai repetat si in alte randuri, increderea se castiga greu si se pierde usor. Noi in niciun caz nu vom face rabat de la calitatea jucariilor, figurinelor si accesoriilor noastre pentru a „da lovitura” si a crede ca ne imbogatim rapid in urma unui eveniment de tip KIDEX 2014. Tinem mult la prieteni si dorim sa mergem impreuna cu ei mai departe!

Si ce vom face acum, in mod concret? Pai in primul rand o sa punem pe site-uri toate noutatile pe care le avem acum in shoroomul nostru. Da, e drept, am cam intarziat putin cu nouatile si atentionarile unora dintre voi sunt perfect intemeiate. Don’t worry, avem destule noutati si surprize, pentru fiecare dintre voi! Asa ca mergem inainte! Si va multumim tuturor pentru suport! 🙂