SONIC SI… DESPRE SONIC

Salut!

Postarea noastra de astazi se vrea ceva ce nu am mai avut pana acum. Este, intr-un fel, o poveste cu mai multe elemente informative si educative decat de obicei. Nu avem pretentia ca suntem buni pedagogi si ca ne pricepem foarte bine la chestiile educative (si cu asta am terminat pana si cea mai mica aluzie despre inceperea scolii!!!), dar subiectul ni s-a parut interesant si vrem sa il impartasim, in speranta ca si unii dintre voi il vor considera folositor in a le imbogati cunostiintele.

Totul a inceput atunci cand am vrut sa ne refacem stocul de jucarii. Stiu, Sonic este unul dintre preferatii vostri – de fapt este preferatul a milioane si milioane de copii (si fosti copii) din toata lumea – si de aceea suntem preocupati sa il avem intotdeauna, in diverse ipostaze, marimi si tipuri de figurine. Iar alaturi de el, pe tovarasii, amicii sau concurentii lui – Tails, Amy, Knuckles, Metal Sonic, Super Sonic, etc, etc, etc – toti cei care fac parte din lumea lui Sonic The Hedgehog.

Prima noutate este faptul ca figurinele si accesoriile Sonic si-au schimbat producatorul. Sau, mai bine zis, compania engleza First4figures a preluat si licenta de la Jazwarez, producatorul american cu care ne-am obisnuit pana acum. Asta poate sa conteze mai mult sau mai putin pentru unii dintre voi, in fond ambele firme sunt renumite si cu siguranta noile produse aparute sub brandul Sonic nu vor avea de suferit in ceea ce priveste designul sau calitatea. Putem sa va asiguram de acest fapt, pentru ca primele figurine produse de catre First4figures au ajuns deja la noi si va asteapta!

Daca pentru unii schimbarea producatorului nu conteaza foarte mult, pe piata mondiala a jucariilor acest fapt nu are cum sa treaca neobservat. Nu stim de ce s-a petrecut aceasta miscare in lumea business-ului mare al firmelor producatoare de jucarii, dar, in acelasi timp ne-a cazut in mana un articol publicat luna trecuta in (probabil) cel mai prestigios ziar din lume, londonezul The Times, care, sub titlul Cum boomul lui Sonic a avut loc datorita lui Mario (traducerea si adaptarea titlului este aproximativa si ne apartine), prezinta o carte intitulata Razboiul consolelor: Sega, Nintendo si batalia care a definit o generatie.

Sau chiar mai multe generatii, cred eu. Si cu asta ajungem la „miezul problemei”: cine este Sonic? Un arici simpatic si nazdravan, zic unii. Un personaj al jocurilor video, care, incepand cu anul 1991, are un succes enorm, ar zice altii. Celebra mascota Sega si a mai multor evenimente care au loc in plan mondial in lumea jucariilor, figurinelor si jocurilor video, pot completa altii. Si definitiile pot continua la nesfarsit, fiecare cu partea lui de dreptate.

La inceput insa, Sonic a fost o… idee. O idee care trebuia sa ia forma unui personaj din jocurile video produse de Sega pentru a putea concura cat se poate de mult cu Mario cel din Super Mario Bros, jocul scos pe piata de catre Nintendo in anul 1981, cu un succes absolut fenomenal si care, pana in prezent detine spectaculosul record de a fi cel mai bine vandut joc-video din lume si din toate timpurile! (evident, ne referim la intreaga serie de jocuri avandu-l protagonist pe Mario).

Normal, Sonic nu s-a „nascut” usor. Au fost fel de fel de propuneri despre cum sa arate si ce sa faca in joc. Un timp se parea ca el va fi un un soarece agresiv si scandalagiu, purtand un guler mare si infoiat – Mr. Needlemouse – care zdrangane non-stop o chitara electrica si are alaturi o prietena la fel de rautacioasa si galagioasa. Nu se potrivea insa cu tipul eroului popular al americanilor. Incercarile au continuat pana cand, in anul 1990, un japonez tanar si timid, Naoto Oshima, a avut geniala idee de a „construi” un arici prin atasarea capului celebrului Felix The Cat pe corpul lui Mickey Mouse. Acesta a devenit Sonic, care, cu putine ajustari, a ajuns in Statele Unite eroul jocurilor video pe consolele Sega. Urmarea? In anul 1991, compania Sega controla doar 5% din piata americana. Cativa ani mai tarziu, ea devenea in mod net majoritara si detinea  peste jumatate. Acest formidabil salt, un adevarat boom, fara doar si poate, i se datoreaza in primul rand lui Sonic. Mai mult decat atat, dulelul de la distanta Nintendo – Sega, reprezentat de catre „port-drapelele” Mario si Sonic, s-a extins la nivelul intregului glob si a salvat in acel moment piata consolelor pentru jocurile video.

De atunci, lucrurile s-au schimbat. In lupta acerba pentru dominatie, au aparut intre timp Playstation de la Sony si Microsoft Xbox. Vorbim despre o piata de peste 50 miliarde de dolari anual, o suma cu adevarat incredibila! Dar Sonic The Hedgehog, pe care il gasiti si il veti gasi mereu la www.101jucarii.ro, „nascut” si lansat pentru a i se opune lui Mario, isi continua lupta pentru suprematie la nivel mondial cu acesta, spre amuzamentul a zeci si sute de milioane copii, adolescenti si tineri de pe toate continentele! 🙂